۱۱ روش برای بازاریابی در اینستاگرام ۲۰۲۱

آنچه در این پست میخوانید

    اگر از اینستاگرام برای بازاریابی محصولات خود استفاده می­کنید یا تصمیم به انجام اینکار دارید حتما باید آخرین روش ها و ترندهای اینستاگرام آشنایی پیدا کنید. اینستاگرام شبکه ایست که بیش از یک میلیارد کاربر فعال در هر ماه دارد. که حدود 500+ میلیون نفر از آنها هرروز به این برنامه سر میزنند. با این آمار شگفت انگیز مطمئنا شما هم مایل به بازاریابی در اینستاگرام هستید. امروز قصد داریم نگاهی به 11 روند بازاریابی در اینستاگرام که می­تواند در سال 2021 برای شما کاربردی باشد، بیندازیم. با ما همراه باشید.

    بازاریابی در اینستاگرام

    1) محتوا (همچنان) پادشاه است.

    هیچ تعجبی ندارد که استراتژی محتوا یکی از مهم ترین استراتژی ها در بازاریابی در اینستاگرام می­باشد. اینستاگرام با آپدیت های خود فیلترهای بی­نظیری منتشر کرده است تا همه مطالب زیبا و بی نقص باشند. به همین دلیل این روزها صداقت حرف اول را در این شبکه میزند. شما اگر در پست ها و استوری های خود با کمال صداقت و بدون فیلتر ظاهر شوید جذابیت بیشتری برای مخاطبان پیدا می­کنید و حس اعتماد به نفس آنها را به نوعی تقویت می­کنید. اگر به عنوان اینفلوئنسر در اینستاگرام فعالیت می­کنید بهره گیری از پست های بدون فیلتر را فراموش نکنید البته باید خاطرنشان کنیم در اینکار زیاد از حد افراط هم نکنید.

     

    2) استوری های بیشتر

    کاربران حدود 80 درصد بیشتر گرایش به تماشای استوری شما دارند. یک استراتژی جذاب برای معرفی محصولات در استوری داشته باشید. شما میتوانید در استوری ها مخاطبان خود را به مشتری تبدیل کنید، فراموش نکنید از عکس های جذاب، ایموجی ها، لینک ها برای بازاریابی بیشتر در استوری های خود به کار بگیرید. استفاده از تگ ها و هشتگ های مناسب نیز در دیده شدن شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

     

    3) استفاده از ریلز و قابلیت های جدید

    ریلز (Reels) ویدئوهای 15ثانیه ای هستند که با استوری بسیار بهم شباهت دارند. شما با این ویژگی میتوانید ویدئوهایی مشابه برنامه تیک تاک منتشر کنید و کاربران بسیاری را جذب کنید. پس ریلز رقیبی برای تیک تاک است که با آن میتوان ویدئوهای پر چالش با محتوای جذاب تولید کرد.

    تمامی پیج ها میتوانند از این استراتژی استفاده کنند تا به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و محصولاتشان را بفروشند.

     

    4) همکاری با اینفلوئنسرها

    با گرایش به محتواهای صادقانه و بدون فیلتر، برای تاثیرگذاری بیشتر، برندها باید با اینفلوئنسرها همکاری کنند زیرا از نظر مخاطبان این افراد به مخاطبها نزدیکترند. پس برای اینکه بتوانید برند خود را به نمایش بگذارید حتما از یک اینفلوئنسر معتبر و تاثیرگذار کمک بگیرید.

     

    5) بازاریابی واسطه ای

    در ژوئن 2020 اینستاگرام قابلیت جمع آوری سرمایه اجتماعی را راه اندازی کرد. کاربران می­توانند به عنوان واسطه برای بقیه افراد خیریه راه بی­اندازند، این ویژگی را میتوانید برای عمل گرایی خود استفاده کنید. مثلا خیریه ای برای کمک به افراد سرطانی.

    شما با اینکار میتوانید تاثیر عاطفی زیادی روی مخاطبان خود داشته باشید و علاوه بر این مخاطب های بسیار زیادی به دست بی­اورید.

     

    6) محتوای لایو بیشتر

    بعد از پاندمی کرونا تعاملات اجتماعی به صورت لایو در اینستاگرام بسیار زیاد شد. محتوای لایو این روزها به یکی از محبوب ترین ویژگی های بازاریابی در اینستاگرام تبدیل شده است. شما به صورت مستقیم می­توانید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید، سوالات آنها را پاسخ دهید و باور کنید نتیجه این کار بسیار عالی خواهد بود.

     

    7) استفاده از shop اینستاگرام

    امروزه خریده اینترنتی روز به روز در حال افزایش است. اکثر افراد برای خرید لباس و غذا به اینترنت مراجعه می­کنند. 70% کاربران از اینستاگرام برای اینکار استفاده می­کنند. امسال در آپدیدت جدید اینستاگرام قادر خواهید بود با قابلیت Shoppable بر روی محصولات خود اتیکت قیمت اضافه کنید. جالب است نه؟(البته این قابلیت هنوز در ایران فعال نشده)

    برای بازاریابی در اینستاگرام معطل نکنید.

     

    8) تمرکز بر روی IGTV

    این پلت فرم دقیقا مثل یوتیوب عمل میکند. امیدواریم به مرور زمان قابلیت های بیشتری بر روی آن اضافه شود.

     

    9) تب اکسپلور

    تمامی رسانه های اجتماعی یک هدف دارند: همیشه در اکسپلور باشند. اینستاگرام با داشتن اکسپلوری پر از پست های جذاب روزبروز کاربرانش افزایش پیدا می­کند. شما هم میتوانید با استراتژی های عالی روی اکسپلور دیده شوید.

    کاربران بیشتر مطالب خود را از اکسپلور جستجو میکند. از هشتگ ها، پست ها با محتواهای جذاب، ارتباط با مخاطبان در کامنت استفاده کنید تا شما هم در اکسپلور ظاهر شوید.

     

    10) استفاده از همه ی قابلیت های اینستاگرام

    این روزها شبکه های اجتماعی همچون تیک تاک، فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت در حال رقابت باهم هستند. شما هرچقدر محتوای خوب تولید کنید میتوانید تاثیر به سزایی ایفا کنید که نتیجه این امر برابر است با دیده شدن برند شما و جذب مشتریان بیشتر. پس وقت صرف کنید و از همه قابلیت های اینستاگرام استفاده کنید تا محتوای جذاب تولید کنید.

     

    11) تاثیر AR Branded

    قابلیت Branded اسنپ چت محبوبیت بسار زیادی داشت شما میتوانید به راحتی با این قابلیت محصولات خود را از لوازم آرایشی گرفته تا لوازم دکوراسیون و پوشاک را به راحتی بازاریابی کنید و مخاطبان هدف اصلی خود را پیدا کنید.

     

    شما با برنامه ریزی برای این 11 مورد میتوانید در سال 2021 در اینستاگرام بهترین باشید و بدرخشید.

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

    ۱۱ روش برای افزایش تعامل اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

    آنچه در این پست میخوانید روش اول بهترین زمان پست گذاری خود را کشف کنیدروش دوم با استیکرهای استوری اینستاگرام…

    بیشتر بخوانید

    ۲۲ تا از بهترین اپلیکیشن های ویرایش ویدیو در سال ۲۰۲۱

    آنچه در این پست میخوانید ۱- چند اپلیکیشن برای ویرایش های سریعتر و راحت تراپلیکیشن هایی برای ویرایش های حرفه…

    بیشتر بخوانید

    ۵ حقیقت درباره الگوریتم اینستاگرام

    آنچه در این پست میخوانید آیا آماده اید که فرق واقعیت و دروغ را در مورد الگوریتم اینستاگرام بفهمید؟واقعیت اول:…

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *