اینسایت اینستاگرام برای آنالیز کامل پیج (نحوه کار با Insight)

اینسایت اینستاگرام

از کجا باید فهمید مخاطبین پیج بیشتر خانم‌ها هستند یا آقایون؟ چه روزهایی از هفته پست‌ها بیشتر بازدید می‌خورند؟ چه ساعاتی از شبانه روز بهتر است با کاربران در تعامل بود؟ بهترین زمان پست گذاشتن طبق آمار پیج، چه زمانی است؟ برای رسیدن به پاسخ تمام این سبک از سوالات، لازم است با قابلیت اینسایت اینستاگرام (insight) بیشتر آشنا شد.

تجزیه و تحلیل

اینستاگرام قابلیت‌های بسیار کاربردی برای اکانت‌های بیزینسی، طی بروزرسانی‌ها ارائه می‌دهد تا کاربری موثر بر درآمد بیشتر و همینطور ساده‌تری داشته باشند. یکی از این قابلیت‌ها که برای آنالیز آمار پیج بسیار پرکاربرد خواهد بود، اینسایت است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این قابلیت تقریبا جدید، آشنا شوید.

فعالسازی Instagram Insights برای آنالیز پیج

پیش از بررسی کامل قابلیت اینسایت اینستاگرام، بهتر است به اینکه برای چه اکانت‌هایی فعال است توجه داشت. اول اینکه اکانت‌های شخصی نمی‌توانند این قابلیت را داشته باشند و برای پیج‌های بیزینسی یا کریتور کاربرد دارد و فعال است.

برای این منظور لازم است ابتدا پیج شخصی که در آن فعالیت درآمدزا، مانند آموزش یا فروش محصولات، دارید را به پیج بیزینسی تبدیل کنید.

در صورتی که هنوز اکانت اینستاگرام خود را به پیج بیزینسی یا کریتور تبدیل نکرده‌اید، بهتر است در قسمت Setting، گزینه Account و سپس Switch to professional Profile را انتخاب کنید و مراحل لازم را طی کنید. بعد از آن قابلیت insight برای پیج فعال خواهد شد.

گاهی بعد از تبدیل اکانت شخصی به پیج بیزینسی، با ورود به قسمت insight هنوز صفحه خالی نشان داده می‌شود. این موضوع به این دلیل است که به تازگی کاربری را تغییر داده‌اید و کمی زمان می‌برد تا این قابلیت فعال شود. اغلب تا 24 ساعت این مورد برطرف خواهد شد.

اینسایت اینستاگرام چیست؟

با توجه به اینکه امروزه کسب و کارهای زیادی در فضای اینستاگرام در حال کسب درآمد هستند، ضرورتی برای تجزیه و تحلیل آمار پیج‌ها برای ادمین‌های پیج ایجاد می‌شود. طی آپدیت‌هایی که اینستاگرام ارائه داده است، قابلیتی بسیار قوی به اسم اینسایت ارائه شده است که می‌توان از طریق آن عملکرد پیج را به طور کامل بررسی کرد. از آن برای اطلاع از بیشترین بازدید پست‌ها، ساعات اوج بازدید پست یا استوری و… می‌توان استفاده کرد که نکات بسیار مهمی برای ادامه روند پیج محسوب می‌شوند.

دکمه ی اینسایت

برای تحلیل آمار پیج می‌توان insight پست و insight استوری را به صورت جزئی و همینطور آمار کلی اینسایت اکانت را به صورت مجزا بررسی کرد. تحلیل و تجزیه هر کدام از این سه قسمت اطلاعات مخصوص به خود را نشان می‌دهد. در این مقاله قصد ارائه توضیحاتی کامل در رابطه با اینسایت پیج را داریم. اما برای بررسی آنالیز پست و استوری بهتر است مقاله اینسایت پست و استوری را حتما مطالعه کنید.

● اینسایت اینستاگرام برای آنالیز پیج

برای اینکه بتوانید آماری کلی از پیج خود را تجزیه و تحلیل کنید، باید در قسمت پروفایل پیج، سه خط افقی را باز کنید و بعد از آن گزینه Insights که آیکونی شبیه نمودار دارد را انتخاب کنید. البته برای آپدیت‌های امروزی این قابلیت در قسمت صفحه اصلی پیج بیزینسی نیز قابل مشاهده است که می‌توانید با کلیک کردن روی Insights از این طریق وارد شوید. با وارد شدن در این قسمت گزینه‌های مختلفی وجود دارد که لازم است در رابطه با هر کدام، نکات مربوط را بررسی کرد.

1. قسمت Account Reached

این عدد تعداد اکانت‌هایی که پست‌های پیج را دیده‌اند، نشان می‌دهد. می‌توانید با کلیک روی آن وارد قسمتی شوید که آمار دقیق‌تری را بررسی کنید. البته این آمار برای یک هفته گذشته را برای شما به نمایش می‌گذارد که با کلیک روی آن تعداد را نیز نشان خواهد داد.

نموداری که با وارد شدن به این بخش در قسمت بالا مشاهده می‌کنید بازه زمانی یک هفته اخیر را نشان می‌دهد که تعداد کاربرانی که در هر روز پیج را بازدید کرده‌اند نشان می‌دهد. قسمت پایین نمودار گزینه‌های زیر را خواهید دید:

  1. Impressions: تعداد دفعاتی که از صفحه اصلی پیج، پست، استوری و موارد دیگر در پیج بازدید شده است را نشان می‌دهد.
  2. Account Activity: تعداد دفعات بازدید از کل حساب کاربری را نشان می‌دهد.
  3. Profile Visits: آماری در رابطه با تعداد بازدیدها از پروفایل پیج را خواهد داشت.
  4. Website Taps: تعداد کلیک‌های روی لینک موجود در قسمت بیو را نشان می دهد.
  5. Top Posts: بر اساس تعداد دفعاتی است که بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و با کلیک روی گزینه See All مواردی از قبیل گزینه‌های زیر را می‌توانید اعمال کنید تا اطلاعاتی در مورد پربازدیدترین پست‌هایتان داشته باشید:
    • Select Post Type: می‌توانید انتخاب کنید کدام نوع از پست‌ها که شامل همه پست‌ها، ویدئوها، عکس‌ها، پست‌های کروسلی و… می‌شود را نشان دهد.
    • Select time period: بازه زمانی تا یک الی دو سال گذشته را می‌توانید اعمال کنید تا تغییرات پست‌ها در آن بازه را شاهد باشید.
    • Select Metric: در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که پست‌ها بر چه اساسی نشان داده شوند و گزینه‌هایی از جمله فالو، لایک، سیو، کامنت، reach، impression و موارد دیگر را شامل می‌شود.
  6. Top Stories: در این قسمت از اینسایت اینستاگرام آمار استوری‌های برتر را خواهید داشت که با کلیک روی گزینه See All روبروی آن می‌توانید گزینه‌های زیر را مشاهده کنید:
    • Select time period: برای مشخص کردن بازه زمانی مورد نظر است که با اعمال آن می‌توانید استوری‌های برتر در آن بازه زمان را مشاهده کنید.
    • Select Metric: در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که استوری‌ها بر چه اساسی نشان داده شوند و گزینه‌هایی از جمله فالو، ریپلی، reach، impression و موارد دیگر را شامل می‌شود.
  7. Top IGTV: برای مشاهده IGTV هایی است که بیشترین بازدید را داشته‌اند و بر اساس موارد زیر می‌توانید آنها را بررسی کنید:
    • Select time period: برای مشخص کردن بازه زمانی مورد نظر است که با اعمال آن می‌توانید IGTV های برتر در آن بازه زمان را مشاهده کنید.
    • Select Metric: در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که IGTV ها بر چه اساسی نشان داده شوند و گزینه‌هایی از جمله فالو، ریپلی، reach، impression و موارد دیگر را شامل می‌شود.

2. گزینه Content Interactions

در این قسمت آماری از تعامل کاربران با محتوا را خواهید داشت. با وارد شدن در این قسمت عددی از مجموع تعامل کاربران با پیج را خواهید دید که موارد زیر نیز در پی آن آمده است:

  1. Post Interactions: تعداد تعاملاتی که کاربران با پست‌ها در هفته گذشته داشته‌اند
    • Likes: تعداد کل لایک‌هایی که روی پست‌های پیج اعمال شده است
    • Comments: تعداد کامنت‌هایی که در پیج درج شده است
    • Saves: تعداد ذخیره ی پستها توسط کاربران
    • Shares: تعداد به اشتراک گذاری پست ها توسط کاربران
  2. Story Interactions: میزان تعاملاتی که کاربران با استوری‌های هفته گذشته داشته‌اند را نشان می‌دهد
    • Replies: تعداد ریپلای‌ها یا دایرکت‌هایی که برای استوریها ارسال شده است
    • Shares: تعداد دفعاتی که کاربران استوری‌ها را برای یکدیگر به اشتراک گذاشته‌اند
  3. IGTV Interactions: تعداد تعاملاتی که کاربران با IGTV داشته‌اند را خواهید دید

در قسمت پایین‌تر از این گزینه‌ها، قسمتی برای top post  و top story و top IGTV video مشخص شده است که مانند مقادیر بیان شده به صورت مجزا برای هر یک وجود دارد.

3. گزینه Total Follower در اینسایت اینستاگرام

در این قسمت از اینسایت اینستاگرام، تجزیه و تحلیلی در رابطه با فالوورهای پیج خواهید داشت. یکی از بهترین موارد آماری برای اینکه بتوانید اطلاعاتی در رابطه با اینکه چه رنج سنی، از چه مناطقی یا چه جنسیتی طرفداران پیج شما هستند، داشته باشید.

از این طریق می‌توانید سلیقه آنها را برای پیشبرد بهتر پیج در نظر بگیرید. مثلا می‌توانید از طریق بررسی آمار این قسمت، متوجه ساعات پربازدید پیج شوید و در آن بازه‌ی زمانی پست خاصی که مورد نظرتان است را قرار دهید.

در بالای این قسمت گزینه  Follower Breakdown را خواهید داشت که تعداد کل فالوورهای پیج را مشخص کرده است. در قسمت پایین این تعداد نیز درصد افزایش یا کاهش تعداد فالوورها را در هفت روز گذشته خواهید دید که با علامت + و – نشان داده می‌شوند.

 گزینه Grows

در قسمت Grows به صورت دقیق‌تر افزایش یا کاهش تعداد فالوورهای پیج در هفت روز اخیر را تحت گزینه‌های زیر خواهید داشت:

  • Overall: تعداد تغییرات در تعداد فالوورهای پیج که اگر افزایش یافته باشد با + و اگر کاهش یافته باشد با – نشان داده خواهد شد
  • Follows: تعداد پیج‌هایی که در هفت روز اخیر پیج شما را فالو کرده باشند
  • Unfollows: تعداد پیج‌هایی که در هفت روز گذشته پیج شما را آنفالو کرده‌اند

در قسمت پایینِ این سه گزینه، نموداری قرار دارد که به طور دقیقه در یک هفته این تغییرات را نشان داده است. در صورت تمایل می‌توانید روی یک قسمت از نمودار کلیک کنید تا آمار روز مورد نظر را شاهد باشید.

قسمت Top Location

در این قسمت آماری بر اساس شهر و کشورهای فالورهای پیج خواهید داشت که به ترتیب از بیشترین درصد به کمترین درصد چیده شده‌اند.

قسمت Age Range

برای اینکه آمار دقیقی از رنج سنی مخاطبان خود داشته باشید، بهتر است این قسمت از اینسایت اینستاگرام را بررسی کنید. در این قسمت درصد رنج‌های سنی مختلف را خواهید داشت.

البته قبلا فقط می‌توانستید در این قسمت رنج سنی همه کاربران را مورد بررسی قرار دهید اما به تازگی دو گزینه men (درصد رنج سنی آقایان) و woman (درصد رنج سنی خانم‌ها) در کنار گزینه all (در مجموع) اضافه شده است.

با توجه به این مورد لازم است روانشناسی دقیقی برای رنج سنی مخاطبان در نظر داشت. با این کار می‌توان هدف‌مندتر از سابق محتواها را آماده کرد تا کاربران کمتری پیج را آنفالو کنند. از این طریق بازدید پیج هم بالاتر خواهد رفت.

گزینه Gender در اینسایت اینستاگرام

این گزینه برای بررسی درصد کاربران خانم و آقا است. نمودار این قسمت نشان می‌دهد چند درصد از کاربران آقا یا چند درصد خانم هستند.

گزینه Most Active Time

در این قسمت ساعت حضور کاربران یا فعالیت کاربران در پیج یا پست‌ها و استوری‌ها را خواهید داشت. این نمودار به شما کمک می‌کند تا بهترین زمان، برای محتواهای طلایی که می‌خواهید بازدید بیشتری داشته باشند را تشخیص دهید.

حتی می‌توانید تعیین کنید که بر اساس روزها این نمودار آماری نشان داده شود یا اینکه ترجیح می‌دهید بر اساس ساعت برای شما نشان داده شود. وقتی لازم باشد بر اساس ساعت این نمودار را بررسی کنید، روزهای مد نظر را نیز باید انتخاب کنید. در واقع بر این اساس می‌توانید برنامه ریزی محتوایی خود را هدفمند پیش ببرید.

4. گزینه Promotions برای آنالیز تبلیغات اینستاگرام

در قسمت Promotions یا تبلیغات گزینه‌هایی که برای اعمال تبلیغات پولی روی پیج خود اعمال کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. این گزینه زمانی آماری را در اختیارتان قرار خواهد داد که تبلیغاتی برای پیج خود از طریق اینستاگرام انجام داده باشید.

در آخر

قابلیت اینسایت اینستاگرام یکی از بهترین موارد برای در نظر گرفتن فعالیت‌هایی است که کاربران در پیج اعمال کرده‌اند. از این طریق می‌توانید کسب و کار مطلوب‌تری برای خود و حتی جذب کاربران بیشتر برای پیج را داشته باشید. در نتیجه درآمد حاصل از پیج نیز بالا خواهد رفت. تحلیل آمار اینستاگرام تا حد به سزایی مشخص کننده آینده بهتر برای پیج خواهد بود.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

۱۱ روش برای افزایش تعامل اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

آنچه در این پست میخوانید روش اول بهترین زمان پست گذاری خود را کشف کنیدروش دوم با استیکرهای استوری اینستاگرام…

بیشتر بخوانید

۲۲ تا از بهترین اپلیکیشن های ویرایش ویدیو در سال ۲۰۲۱

آنچه در این پست میخوانید ۱- چند اپلیکیشن برای ویرایش های سریعتر و راحت تراپلیکیشن هایی برای ویرایش های حرفه…

بیشتر بخوانید

۵ حقیقت درباره الگوریتم اینستاگرام

آنچه در این پست میخوانید آیا آماده اید که فرق واقعیت و دروغ را در مورد الگوریتم اینستاگرام بفهمید؟واقعیت اول:…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *