دیکشنری اینستاگرام | معنی لغات و اصطلاحات رایج در اینستاگرام

کار با اینستاگرام

همه ما در مورد اصطلاحاتی که برای نرم افزار کاربردی اینستاگرام به کار برده می‌شوند، کم و بیش اطلاعاتی داریم. اما برخی از این اصطلاحات نامفهوم و همواره گنگ هستند. یا حتی طی آپدیت‌هایی که برای این برنامه ارائه می‌شود، برخی از اصطلاحاتِ به روز، وارد این برنامه می‌شوند که باید با آنها به درستی آشنا شد. در این مقاله قصد داریم به عنوان یک دیکشنری کامل از اصطلاحات اینستاگرام که به گوش می‌رسد توضیحات کاملی را ارائه دهیم اما پیش از آن پیشنهاد می‌کنیم به نکاتی که کاربرد این نرم افزار را ضروری کرده است، توجه کنید.

کار با اینستاگرام

آموزش کار با اینستاگرام؛ نیازی برای جامعه امروز

مهمترین گامی که باید برای آشنایی با دنیای مجازی برداشت، یاد گرفتن نرم افزارهای کاربردی است که بیشترین استفاده را دارند.

علاوه بر این موضوع، امروزه نیاز جوامع مختلف در سراسر دنیا، هر چه اینترنتی شدن کارها، ابزارها و لوازم است. بنا به شرایطی مانند صنعتی شدن، ترافیک، کم بودن زمان، گسترش زندگی شهرنشینی و… این نیاز ایجاد شده است.

با این اوصاف وقتی زمینه برای بهره از اینترنت فراهم شود، حتما از راه‌های مختلف درآمدزایی نیز ایجاد می‌شود. پس به دو دلیل اصلی باید کار با نرم افزارهای پرکاربردی مانند اینستاگرام را آموزش دید:

  1. به روز بودن طبق نیازهای روزِ جامعه
  2. کسب درآمد از اینستاگرام

دیکشنری اینستاگرام

بعد از اینکه به ضرورت آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام پی بردید، بهتر است زمان را از دست ندهیم و سریعا سراغ آشنایی با تمام اصطلاحاتی که در اینستاگرام به کار برده شده است برویم.

اینستاگرام در موبایل

این موضوع شاید برای برخی از افراد کم اهمیت باشد و بر این باور باشند که طی استفاده از این نرم افزار حتما اصطلاحات آن را نیز یاد خواهیم گرفت!

اما وقتی هدف کاربرد بیشتر و درآمدزایی از اینستاگرام باشد، لازم است از پایه و به درستی با این برنامه و هر آنچه که به آن مربوط می‌شود، آشنا شد. در ادامه این امر را به ساده‌ترین زبان محقق بخشیده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

اینستاگرام (instagram) چیست؟

اینستاگرام یک نرم افزار بسیار پرکاربرد و پرطرفدار امروزی است که از آن برای به نمایش گذاشتن عکس و ویدئو می‌توان استفاده کرد. این نرم افزار از سال 2010 که اولین نسخه آن ارائه شد تا به امروز امکانات متعددی را طی آپدیت‌های مختلف ارائه کرد که به محبوبیت آن افزوده است.

فید (Feed) چیست؟

با ورود به اینستاگرام اولین صفحه‌ای که مشاهده می‌شود را فید می‌گویند. در این صفحه می‌توانید پست‌هایی که سایر افراد دنبال کننده (followers) یا خودتان به اشتراک گذاشته‌اید را مشاهده کنید. علاوه بر این موضوع در قسمت فید یا Home استوری‌ها را نیز خواهید داشت.

یوزرنیم (Username) در اینستاگرام

نام کاربری یا همان اسمی که شما در ابتدا برای پیج خود مشخص می‌کنید را یوزنیم می‌گویند. یوزرنیم به سایر افراد کمک می‌کند تا شما را به راحتی پیدا کرده و دنبال کنند.

در مواردی که پیج شما برای فروش، خدمات یا آموزش و… باشد می‌توانید نام اصلی را مطابق با فعالیتی که انجام می‌دهید، انتخاب کنید.

اما برای افرادی که قرار است کاربرد شخصی از پیج داشته باشند اغلب از نام یا خلاصه‌ای از نام و نام خانوادگی استفاده می‌شود. با این حال می‌توان در این قسمت هر نام مورد نظری را قرار داد.

بیو یا بایو (Bio) در اینستاگرام

در قسمت Bio می‌توان خلاصه‌ای از عملکرد پیج را معرفی کرد. برخی از افراد می‌توانند در صورت داشتن سایت، آدرس آنرا در این قسمت قید کنند. باید توجه داشته باشید که تعداد کاراکترهای مشخصی برای این قسمت در نظر گرفته شده است و باید خلاصه اما کامل این قسمت را پر کرد.

در صورت تمایل می‌توانید این بخش را خالی نگه دارید و کاملا سلیقه‌ای است اما برای پیج‌هایی که قصد کسب درآمد دارند بهتر است برای جذب کاربران از این قسمت بهترین استفاده را داشته باشند.

قسمتی برای عکس پروفایل (Profile pic) در اینستاگرام

یکی از جذاب‌ترین بخش هر نرم افزار کاربردی برای کاربران، به انتخاب پروفایل مربوط می‌شود. در اینستاگرام نیز بخشی برای قرار دادن عکس پروفایل در نظر گرفته شده است. لوگو یا عکس پروفایل خود را گوشه‌ی بالا در سمت چپ می‌توانید مشاهده کنید.

عکس پروفایل سایر افراد را نیز در کنار یوزرنیم آنها، داخل قاب دایره‌ای شکل مشاهده خواهید کرد. معمولا این قسمت برای شناسایی و پیدا کردن راحت‌تر پیج، بهتر است که با تصویر مناسب پر شود.

پست (Post) در اینستاگرام

به تصاویر یا ویدئوهایی که در اینستاگرام قرار می‌گیرد یا به اصطلاح آپلود می‌شود، پست گفته می‌شود.

پیج (Page) چیست؟

وقتی یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد می‌کنید، در واقع شما یک پیج زده‌اید. حساب کاربری شما که مخصوص خود شما است، پیج شما محسوب می‌شود. با باز کردن برنامه اینستاگرام آخرین گزینه پایین در قسمت راست، پیج شما نشان داده می‌شود. برای مشاهده پیج یا صفحه سایر افراد فقط باید روی اسم صفحه آنها کلیک کنید.

فالو (follow) در اینستاگرام

معنای لغوی follow “دنبال کردن” است. فالو کردن نیز اصطلاحی است که برای دنبال کردن صفحه فرد دیگر به کار برده می‌شود. برای این منظور فقط باید به صفحه مورد نظر وارد شد و روی گزینه follow کلیک کرد. در صورتی که فرد مورد نظر درخواست شما را به اصطلاح اکسپت (accept) کند، شما می‌توانید صفحه آنرا داشته باشید.

follow به عنوان یک اصطلاح پرکاربرد در اینستاگرام استفاده می‌شود. follow به این مفهوم است که صفحه‌ای که دنبال کردید، هر فعالیت یا هر پست و استوری که قرار دهد را می‌توانید ببینید.

فالوور (followers) چیست؟

معنای لغوی follower “دنبال کننده” است. وقتی صفحه فردی را دنبال می‌کنید، به اصطلاح شما جزء یکی از فالوورها یا دنبال‌کننده‌های او هستید. زمانی که دیگران پیج شما را فالو یا دنبال کرده باشند، آنها جزء followers شما محسوب می‌شوند.

فالویینگ (Following) در اینستاگرام

معنای لغوی Following “پیروی” و “تقلید” است. در این قسمت تعداد افرادی را خواهید دید که دنبال یا فالو کرده‌اید. هر پیج یا فردی که فالو کرده باشید را در این قسمت می‌توانید ببینید.

فالو بک (Follow Back) چیست؟

در واقع اگر پیجی را فالو کرده باشید و آن نیز پیج شما را فالو کرده باشد، فالو بک انجام شده است. اصطلاح فالو بک برای زمانی که شما درخواست فالو (follow request) را برای پیجی که خصوصی است فرستاده باشید و آن کاربر علاوه بر پذیرفتن درخواست شما، پیجتان را نیز فالو کرده باشد هم به کار برده می‌شود.

آنفالو (Unfollow) چیست؟

در صورتی که دیگر قصد مشاهده یا فالو کردن صفحه‌ای را نداشته باشید، به راحتی می‌توانید آنرا آنفالو کنید. از این طریق دیگر پست‌های آن صفحه در فید شما دیده نمی‌شود.

استوری (Story) چیست؟

استوری از قابلیت‌هایی است که در آپدیت 2017 به اینستاگرام اضافه شده است. استوری برای این منظور است که پستی به مدت 24 ساعت انتشار داده شود و بعد از این مدت از پیج پاک شود. در نظر داشته باشید که ویدیوها را در بازه‌های 15 ثانیه‌ای می‌توان استوری کرد.

در استوری امکان لایک و کامنت برای تصاویر یا ویدئوها وجود ندارد اما افراد می‌توانند به اصطلاح آنرا ریپلی کنند و نظر یا سوال خود را بدون آنکه دیگران ببینند بیان کنند. علاوه بر این می‌توان دریافت که چه تعداد و یا چه افرادی استوری را دیده‌اند.

با آپدیت‌های جدیدی که برای اینستاگرام ارائه می‌شود، قابلیت‌های جدیدی به استوری اضافه می‌شود. می‌توان در استوری نظرسنجی، ادیت عکس یا ویدیو را هم داشت.

IGTV در اینستاگرام

این قابلیت امکان آپلود فیلم‌های طولانی در اینستاگرام را فراهم کرده است. معمولا پست‌های ویدئویی به مدت 1 دقیقه و استوری‌های ویدئویی به مدت 15 ثانیه قابل آپلود و قرار دادن در پیج هستند. قابلیت IGTV در اینستاگرام برای ویدئوهای طولانی در نظر گرفته شده است.

پیج‌های معمولی تا 10 دقیقه می‌توانند ویدئو در این قسمت آپلود کنند ولی پیج‌های ثبت شده حتی تا یک ساعت می‌توانند از این امکان استفاده کنند. نکته‌ای که باید دقت داشت این است که در قسمت IGTV نمی‌توان ویدئو ضبط کرد و لازم است آپلود شود.

هایلایت (highlight) چیست؟

در صورتی که تمایل داشته باشید استوری را در صفحه خود نگه دارید، باید آنرا در قسمت هایلایت‌های صفحه ذخیره کنید.

لایو (live) در اینستاگرام

جالب است که در اینستاگرام نیز پخش زنده یا همان Live وجود دارد. این امکان در بسیاری از نرم افزارها دیده نمی‌شود اما در شبکه‌های تلویزیونی معمولا آنرا شاهد بوده‌ایم.

در اینستاگرام به مدت زمان نامحدود می‌توان پخش زنده داشت و آنرا با فالوورهای خود به اشتراک گذاشت. آنها می‌توانند به صورت آنلاین برای شما کامنت گذاشته یا لایک کنند که برای سایرین نیز قابل رویت است. در آپدیت‌های جدید اینستاگرام این امکان وجود دارد که تا 24 ساعت، استوری لایو شما را بقیه بتوانند ببیند. حتی در صورت تمایل آنرا می‌توانید برای همیشه در قسمت هایلایت ذخیره کنید.

پست اسلایدی (Carousel) چیست؟

کاروسل، قابلیتی تقریبا به روز است که به اینستاگرام اضافه شده است. این قابلیت برای استوری و پست‌ها یا به ویژه برای تبلیغات جذابیت خاصی را ایجاد می‌کند. پست‌های اسلایدی می‌توانند عکس یا ویدئو باشند که بیشتر با عکس به کار برده می‌شوند.

در این پست‌ها تصاویر به صورت پیوسته و با زمینه‌های دنباله‌دار باید باشند. از این طریق کاربر تعامل بیشتری در پیج خواهد داشت و کنجکاوانه تصویر بعدی را مشتاق است که ببیند. بین 2 الی 10 اسلاید برای این منظور می‌توان در نظر رفت.

البته برای این پست‌ها ویژگی‌هایی هم باید در نظر داشت که اغلب با استفاده از برنامه فتوشاپ به راحتی قابل اجرا هستند. برای مثال ارتفاع عکس، تعداد اسلایدها و عرض عکس باید کاملا مناسب و با کیفیت مطلوب باشد.

Reels در اینستاگرام

قابلیت reels تقریبا شبیه استوری است اما کمی متفاوت است. Reels هم ویدئویی 15 ثانیه‌ای است با این تفاوت که می‌توانید روی آن تغییراتی مانند گذاشتن موسیقی روی ویدئو، آهسته کردن ویدئو، افزودن افکت و تقریبا ویدئوهایی مشابه اپلیکیشن تیک تاک را ایجاد کرد.

البته این قابلیت برای برخی از اکانت‌ها هنوز فعال نیست و قرار است آنرا به مرور به تمام حساب‌های کاربری اضافه کنند.

اصطلاح کا (K) در اینستاگرام

از اصطلاحاتی که شاید زیاد به گوش خورده باشد، “کا” برای معرفی و مشخص کردن بزرگی فالوورهای یک صفحه است. اما این اصطلاح فقط برای تعداد فالورها کاربرد ندارد.

در واقع اینستاگرام برای راحتی کار با اعداد آنرا مشخص کرده است. هر کا معادل 1000 است. اگر صفحه‌ای 20K فالوور داشته باشد، یعنی 20 هزار نفر آنرا دنبال کرده‌اند.

بلاک کردن (Block) چیست؟

بلاک یا مسدود کردن در اینستاگرام برای زمانی کاربرد دارد که نخواهید پیج خاصی، هیچ نشانه و دسترسی به صفحه شما داشته باشد. یعنی وقتی پیجی را بلاک می‌کنید، دیگر نمی‌تواند پست‌های شما را ببینید، لایک کند و هر نوع دسترسی دیگری داشته باشد.

آنبلاک (Unblock)

آنبلاک در مقابل بلاک کردن قرار دارد. وقتی دیگر تصمیم به مسدود نگه داشتن صفحه‌ای ندارید، می‌توانید پیج مورد نظر را آنبلاک کنید تا بتواند صفحه شما را داشته باشد البته اگر جزء فالوورهای شما باشد.

اصطلاح فیک (Fake) در اینستاگرام برای چیست؟

اصطلاح فیک (Fake) اغلب برای هر آنچه که جعلی، تقلبی یا در کل اصل نباشد، به کار برده می‌شود. در اینستاگرام نیز این موضوع به همین معنی است منتها اغلب در دو قسمت آنرا بیشتر می‌شنویم:

  1. پیج یا اکانت فیک: در برخی از موارد با ایمیل‌های متعدد صفحاتی توسط شرکت‌ها یا برخی افراد ایجاد می‌شود که صرفا کاربرانی جعلی هستند و فقط برای افزایش تعداد فالوور و لایک به کار می‌روند.
  2. فالوور فیک: اکانت‌های فیک که یک پیج را فالو کرده باشند و صرفا تعداد فالوور را بالا برده باشند که اغلب لایک، کامنت و تعاملی از جانب آنها دیده نمی‌شود را فالوور فیک می‌گویند. فالوورهای فیک کاملا برای پیج‌ها آسیب زننده هستند زیرا نرخ تعامل پیج را پایین می‌آورند.

نرخ تعامل یا اینگیجمنت پیج (Engagement) چیست؟

اصطلاح کاربردی دیگری که بیشتر برای پیج‌های فروشگاهی استفاده می‌شود، نرخ تعامل پیج است که در پی فالوورهای فیک پا در میان می‌گذارد. نرخ تعامل معیاری است که حقیقی بودن تعداد فالوورها را مشخص می‌کند.

این معیار در حد به سزایی به تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، ذخیره کردن‌ها و همینطور اشتراک گذاری‌ها و… بستگی دارد. الگوریتمی است که اینستاگرام مشخص کرده است تا به نسبت تعداد فالوورها و موارد بیان شده، پیج را در رتبه‌بندی بهتری قرار دهد.

این نکته باید قابل توجه پیج‌هایی باشد که فالوور فیک به اکانت خود اضافه کرده‌اند. در واقع با اینکار سبب می‌شوند که در اکسپلور نیز دیده نشوند؛ معمولا پیج‌هایی که در رتبه‌بندی بالاتری قرار دارند بیشتر در اکسپلور نشان داده می‌شوند.

تبادل در اینستاگرام چیست؟

تبادل در اینستاگرام زمانی است که دو پیج، به صورت متقابل از طریق پست یا استوری پیج دیگری را به فالوورهای خود معرفی می‌کنند. برای این کار می‌توان کسب و کارهای مکمل را انتخاب کرد تا کاربران بیشتری جذب کرد. برای تبادل اغلب هزینه‌ای قرار نیست صرف کرد و یک معامله پایاپای و سودبخش برای دو طرف است.

تبلیغات در اینستاگرام چگونه است؟

تبلیغات در اینستاگرام با تبادل کاملا متفاوت است. زیرا در تبادل دو پیج یکدیگر را معرفی و پیشنهاد می‌کنند اما در تبلیغات اینستاگرامی معمولا پول دریافت می‌شود تا تبلیغی از یک پیج داخل پیج دیگر قرار بگیرد. تبلیغات در اینستاگرام انواع مختلفی دارد که معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

  • تبلیغ در پیج‌های پربازدید؛ البته بهتر است هم حوزه باشند
  • تبلیغات اینفلوئنسری به کمک افراد سرشناس که فالوور زیادی دارند
  • تبلیغات اسپانسری از طریق اینستاگرام که هزینه‌های متفاوتی دارد
  • استفاده از ربات‌های اینستاگرامی که نتایجی ناپایدار دارند و اغلب توصیه نمی‌شوند

ریپورت (Report) چیست؟

طراحان و برنامه نویسان اینستاگرام قابلیت ریپورت کردن را به این منظور در نظر گرفته‌اند که فعالیت‌های غیر مجاز یا ایجاد مزاحمت و… را بتوان به وسیله آن گزارش داد.

نکته مهم اینجاست که اگر تعداد ریپورت‌‌های یک پیج 1.5 برابر تعداد فالوورهای آن باشد، اینستاگرام پیج را مسدود خواهد کرد. مهمتر اینکه هر کامنتی که به زبان انگلیسی زیر پست‌های صفحه گذاشته شود، 3 ریپورت را حذف می‌کند.

ناتیفیکیشن (Notification) در اینستاگرام

در این برنامه قسمتی مجزا هم برای اطلاع‌رسانی‌ها در نظر گرفته شده است. وقتی قرار است در مورد عملکردهای دیگران از جمله کامنت‌ها و لایک‌های که می‌فرستند در پیج خود باخبر شوید، می‌توانید به این قسمت از پیج اینستاگرام خود مراجعه کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این موارد به شما اتوماتیک‌وار اطلاع رسانی می‌شوند.

البته لازم به ذکر است با روشن یا خاموش کردن ناتیفیکشن‌ها می‌توان به فعال یا غیرفعال نگه داشتن اطلاع رسانی‌ها دست یافت.

لایک (Like) در اینستاگرام

معنای لغوی Like “علاقه داشتن” است. این یعنی وقتی می‌خواهید علاقمندی، پسند کردن یا تایید خود را نسبت به پستی نشان دهید، باید آنرا لایک کنید. هر چه تعداد لایک‌هایی که یک پست دریافت کند بیشتر باشد، مسلما بیشتر مورد توجه و علاقه قرار گرفته است.

البته توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد که بتوان کامنت زیر یک پست را نیز لایک کرد. برای دیدن اینکه چه کسانی پست‌های شما را لایک کرده‌اند باید به قسمت لایک‌های آن پست یا ناتیفیکیشن‌های پیج بروید.

برای لایک کردن فقط کافی است قلب گوشه سمت چپ تصویر مورد نظر را کلیک کنید یا دو مرتبه روی صفحه بزنید.

آنلایک (Unlike) چیست؟

آنلایک برای زمانی است که پستی را لایک کنید و به هر علتی قصد برگرداندن یا پس گرفتن لایک را داشته باشید. برای این منظور فقط کافی است مجدد روی قلب بزنید تا پاک شود.

کامنت (Comment) در اینستاگرام

قابلیت کامنت در بسیاری از نرم افزارهای ارتباطی برای “اظهار نظر کردن” در نظر گرفته شده است. در اینستاگرام نیز می‌توان برای اظهار نظر زیر پست، متنی نوشت و قرار داد. افراد مختلف می‌توانند کامنت‌های قرار داده شده زیر یک پست را مشاهده کنند. حتی این امکان وجود دارد که کامنت‌های یکدیگر را پاسخ دهند یا زیر پست، پیج دیگری را فراخوانی یا به اصطلاح منشن کنند.

این را در نظر داشته باشید که همواره می‌توانید کامنت خود را حذف کنید یا حتی کامنت‌هایی که دیگران زیر پستتان قرار می‌دهند را نیز می‌توانید پاک کنید.

منشن (Mention) در اینستاگرام

منشن کردن در اینستاگرام امروزه خیلی بیشتر از سابق به چشم می‌خورد. زیرا پیج‌هایی که برای تبلیغات و فروش هستند از این ترفند برای کامنت گرفتن، لایک گرفتن و بیشتر دیده شدن استفاده می‌کنند. تا جایی که حتی برای آن جایزه نیز قرار می‌دهند.

معنای لغوی منشن Mention “نام بردن یا اشاره کردن” است. وقتی قصد دارید زیر پستی که به اشتراک گذاشته‌اید یا هر پست دیگری، فردی را فراخوانی کنید که حتما آن پست را ببیند، باید از این امکان استفاده کنید. حتی در قسمت کپشن نیز می‌توانید فرد مورد نظر را برای پست خود منشن کنید.

برای این منظور لازم است در قسمت کامنت، نشانه “@” را در ابتدا نوشته و بعد نام کاربری فرد مورد نظر را در ادامه آن بیاورید.

کپشن (Caption) چیست؟

نوشته‌هایی که زیر پست خود برای توضیح ویدئو یا عکس می‌نویسید را کپشن می‌گویند. این اصطلاح برای عکس مجلات، کتاب‌ها و یا روزنامه‌ها نیز به کار برده می‌شود که در اینستاگرام هم به همین هدف، یعنی برای توضیح راجع به پست به کار می‌رود.

اغلب از کپشن برای درج شعر، آدرس فروشگاه، دلنوشته، وصف حال، مقایسه و اطلاعات تماس و… استفاده می‌شود. در پست‌های فروشگاهی، کپشن به منظور توضیح در مورد محصول کاربرد خیلی موثر و مفیدی دارد. به همین دلیل لازم است نحوه درست کپشن نویسی برای پیج‌های فروشگاهی را هم خوب یاد گرفت.

تگ کردن (Tag) در اینستاگرام

تگ برای “نشانه گذاری یا برچسب زدن” در تصویر، برای معرفی کردنِ پیج مورد نظر به کار می‌رود. تک گردن برای معرفی شخص، پیج فروشگاهی یا سالن زیبایی و… کاربرد زیادی دارد.

به تفاوت منشن و تگ توجه کنید؛ منشن را زیر هر ویدئو یا تصویری می‌توانید قرار دهید اما تگ فقط برای تصویری است که خودتان به اشتراک می‌گذارید و روی تصویر دیده می‌شود. منشن برای فراخوانی دیگری زیر پست‌ها یا در کپشن‌ها قرار می‌گیرد اما تگ برای برچسب زدن روی عکس به منظور معرفی پیج خود یا دیگران است.

برای تگ کردن فقط باید روی تصویر مورد نظر “@” را پیش از نام کاربری پیج مورد نظر به کار ببرید.

دایرکت (Direct) چیست؟

وقتی قرار باشد در اینستاگرام به طور مستقیم و بی واسطه به پیجی پیام ارسال کنید باید به قسمت دایرکت آن مراجعه کنید. پیام خصوصی مورد نظرتان را فقط شما و کاربرِ مقابل، خواهید دید. البته در آپدیت‌های امروزی این قابلیت اضافه شده است که بتوان به صورت گروهی مکالمه داشت.

قابلیت شیر کردن (Share)

وقتی پستی مورد پسندتان باشد و نیاز داشته باشید آنرا با دیگران به اشتراک بگذارید یا به اصطلاح شیر کنید، اینستاگرام این قابلیت آنرا برایتان فراهم کرده است. البته این در صورتی است که پیج پست مورد نظر، عمومی باشد.

هشتگ (Hashtags) در اینستاگرام

راهکاری که برای دسته بندی پست‌ها در نظر گرفته شده است، استفاده از هشتگ است. از این طریق می‌توان به راحتی محتواهایی که در رابطه با یک موضوع خاص وجود دارند را پیدا کرد. هشتگ برای تمام نرم افزارها تقریبا کاربرد دارد و برای همین هدف استفاده می‌شود.

در اینستاگرام فقط کافی است علامت “#” را قبل از کلمه مورد نظر قرار دهید. مثلا وقتی #ورزش را در قسمت اکسپلور اینستاگرام جستجو کنید، مطالب مربوط به ورزش را برای شما نشان می‌دهد (البته پست‌هایی که این هشتگ را داشته باشند). بهتر است هشتگ را در کپشن پست‌های خود به کار ببرید تا یک پیج با دسته‌بندی مورد نظر خودتان را داشته باشید.

اکسپلور (Explore) چیست؟

معنای لغوی Explore “جستجو” است. در قسمت اکسپلور اینستاگرام، پست‌های مختلف از سراسر جهان برای شما نمایش داده می‌شود. این پست‌ها از صفحات عمومی که فالو کرده باشید یا فالو نکرده باشید برای شما نشان داده می‌شوند.

معمولا پست‌های قسمت اکسپلور طبق الگوریتم‌هایی که برای اینستاگرام مشخص شده است، نمایش داده می‌شوند. گاهی طبق فعالیت شما، گاهی طبق فعالیت فالوورهای‌تان و گاهی هم ممکن است بر اساس رندوم یا بازدید زیاد توسط کاربران، در این قسمت دیده شوند. در اکسپلور یک قابلیت مهم در نظر گرفته شده است که برای سرچ کردن به کار می‌رود.

سرچ (Search) در اینستاگرام

یکی از قسمت‌های پرکاربرد در اینستاگرام قسمت سرچ در اکسپلور است. جستجوی اختصاصی در این قسمت بر اساس موقعیت مکانی، افراد معروف یا کسب و کارها، تگ‌ها و بیشترین جستجوهای خود می‌تواند باشد.

سیو (Saves) در اینستاگرام

معنای لغوی Save “ذخیره کردن” است. باید در نظر داشته باشید که اگر پستی را برای همیشه می‌خواهید داشته باشید تنها راه سیو کردن، آن هم در خود برنامه اینستاگرام است. اما آنها را باید در قسمت کالکشن ببینید.

کالکشن (Collections) چیست؟

در قسمت کالکشن که به معنای “کلکسیون یا گردآوری مجموعه” است، می‌توان پست‌هایی که ذخیره شده است را یکجا مشاهده کرد.

آرشیو (Archive) در اینستاگرام

برای آرشیو کردن و داشتن پست‌های خودتان در صفحه، باید از این قابلیت استفاده کنید. با آرشیو کردن پست‌ها در پیج، آنها را از دسترس دیگران خارج کرده‌اید اما خودتان می‌توانید همیشه به آنها دسترسی داشته باشید.

شات (Shot) در اینستاگرام برای چیست؟

وقتی تصویری از یک پیج را داخل صفحه خود قرار دهید یا آنرا تبلیغ کنید این اصطلاح به کار برده می‌شود. دیگران هم می‌توانند تصویری از صفحه شما را در پیج خود برای تبلیغ قرار دهند.

اصطلاح Public و Private

اصطلاح Public برای زمانی است که پیج شما حالت عمومی داشته باشد و همه افراد چه دنبال کننده‌ها و چه دنبال شوند‌ه‌ها یا حتی افرادی که جزء آنها نیستند می‌توانند پیج شما را مشاهده کنند، استوری‌ها را ببینند، پست‌های‌تان را لایک کنند یا زیر آنها کامنت بگذارند.

گزینه Private نیز برای زمانی است که بخواهید پیج شما شخصی باشد. در این صورت فقط آنهایی که شما را دنبال کرده‌اند قادر به دیدن پست‌های شما و استوری‌ها یا تغییرات دیگر هستند.

جمع‌بندی از اصطلاحات اینستاگرام

رایج‌ترین اصطلاحاتی که در اینستاگرام به کار برده می‌شود را در این متن به طور کامل توضیح دادیم. برخی از اصطلاحات هم وجود دارند که توسط خود کاربران آنقدر به کار برده شده‌اند تا رواج پیدا کرده‌اند. این نرم افزار کاربردی به دلیل عامه پسند بودن یکی از بهترین گزینه‌ها برای به روز شدن و حتی کسب درآمد است. نکات بیان شده در این مقاله می‌تواند تا حدودی زمینه شروع را به خوبی فراهم کند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

۱۱ روش برای افزایش تعامل اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

آنچه در این پست میخوانید روش اول بهترین زمان پست گذاری خود را کشف کنیدروش دوم با استیکرهای استوری اینستاگرام…

بیشتر بخوانید

۲۲ تا از بهترین اپلیکیشن های ویرایش ویدیو در سال ۲۰۲۱

آنچه در این پست میخوانید ۱- چند اپلیکیشن برای ویرایش های سریعتر و راحت تراپلیکیشن هایی برای ویرایش های حرفه…

بیشتر بخوانید

۵ حقیقت درباره الگوریتم اینستاگرام

آنچه در این پست میخوانید آیا آماده اید که فرق واقعیت و دروغ را در مورد الگوریتم اینستاگرام بفهمید؟واقعیت اول:…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *