کسب درآمد از اینستاگرام بدون از دست دادن سرمایه و زمان

وارد شدن به اینستاگرام

با اینترنتی شدن بیشتر کارها و نیاز روز جوامع مختلف، قطعا روزانه راه‌های زیادی برای کسب درآمد از این طریق ایجاد می‌شود. برای ارتباط با کاربران و ارائه خدمات، کانال‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی مختلفی وجود دارد که یکی از پرطرفدارترین آنها اینستاگرام است. کسب درآمد از اینستاگرام یکی از بدیهی‌ترین کاربردهایی است که هر فرد مبتدی و حرفه‌ای می‌تواند از آن داشته باشد.

بلاگر

البته ورود اینستاگرام در ابتدا با این هدف دنبال نمی‌شد ولی نیاز امروزه دیدگاه درآمدزایی برای کاربران را ایجاد کرده است. به همین دلیل بهتر است فوت و فن‌های کاربردی در این بازار رقابتی را به خوبی آموزش دید. پیشنهاد می‌کنیم این متن را دنبال کنید تا:

  • ضرورت کسب درآمد از اینستاگرام
  • استراتژی‌های مختلف برای کسب درآمد از اینستاگرام
  • نکاتی در مورد فروش محصول در اینستاگرام
  • شروع به کار با اینستاگرام

نیاز روز جوامع مختلف؛ ضرورت کسب درآمد اینترنتی

اینستاگرام به عنوان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی شناخته می‌شود که تقریبا هر فرد دارای تلفن همراه یک یا چند اکانت در آن دارد. حالا توجه کنید امروزه بیشتر امور به شکل اینترنتی انجام می‌شود و مواردی مانند ترافیک یا حتی کمبود وقت و فاصله زیاد باعث می‌شود نیاز به دریافت خدمات از راه دور ایجاد شود.

اینستاگرام گزینه‌ای است که همیشه همراه است و فقط برای ورود به آن حساب کاربری و اینترنت فعال لازم است. این یعنی افراد در هر زمان و مکان مختلف می‌توانند یا از طریق آن خدمات ارائه دهند یا خدمات مورد نیاز مانند آموزش و خرید کالا و… را دریافت کنند.

نکته جالب برای این روند این است که خودِ کاربران در حد به سزایی مشخص کننده این خط رشد اینستاگرام و درآمدزایی بوده‌اند. زیرا کاربران هستند که صفحه‌ای را دنبال می‌کنند، در مورد آن نظر می‌دهند، آنرا به یکدیگر توصیه می‌کنند و حتی آنرا تایید می‌کنند.

نکته‌ی مهمتر از همه این موارد این است که وقتی هدف درآمد از اینستاگرام باشد، رقبای بسیاری سر راه وجود دارد. یعنی اگر استراتژی درستی پیش گرفته نشود، کاربران هدف که قرار است خدمات دریافت کنند، از دست می‌روند. در نتیجه هیچ درآمدی حاصل نخواهد شد. بهتر است ادامه متن را برای آشنایی با استراتژی‌های درست از دست ندهید.

استراتژی‌های درآمدزا در اینستاگرام

  • بهترین رستوران غرب شهر را تجربه کنید؛ عالیه!
  • لباس‌های مُد روز را در این فروشگاه ببینید!
  • و…

کسب درآمد از اینستاگرام

مواردی هستند که شاید با ورود به قسمت جستجوی اینستاگرام به چشمتان خورده باشد یا شاید یکی از افراد سرشناسی که آنرا دنبال می‌کنید یکی از این موارد را در صفحه خود به اشتراک گذاشته باشد.

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که آیا این افراد برای این کار دستمزد دریافت می‌کنند یا خیر؟

بسیاری از صفحات اینستاگرامی بر اساس هجوم تعاملات اجتماعی به یک ابرقدرت کسب درآمد تبدیل می‌شوند. اما این تنها راه ممکن نیست. کاربران مشخص کرده‌اند که راهکارهای مختلف دیگری نیز برای این منظور وجود دارد. بهتر است آنها را دقیق‌تر بررسی کنیم.

●فروش محصول در اینستاگرام

یکی از پرطرفدارترین قسمت‌های کسب درآمد از اینستاگرام به فروش مستقیم محصولات یا ارائه خدمات دیگر مثل آموزش مربوط می‌شود. این روش مزایای زیادی را ایجاد کرده که از جمله آنها می‌توان به کاهش هزینه‌هایی مثل اجاره ملک، فروش نقد و آنی محصولات اشاره کرد.

از فروش هنرهای دست ساز گرفته تا سیم کارت، ویدئوهای آموزشی، لباس و لوازم خانگی و… با این روش قابل فروش هستند. نکته مهم برای این نوع از کسب درآمد به جذب فالوورهای بیشتر مربوط می‌شود. زیرا هر چه تعداد فالوورهای واقعی بیشتر باشد، خدمات بیشتر دیده می‌شوند و احتمال اینکه درآمد بالاتری حاصل شود، افزایش می‌یابد.

چطور باید فروش بیشتری در اینستاگرام داشت؟

  • توجه به نیازهای مخاطب برای ارائه خدمات
  • ارائه خدمات پرقدرت و ارزشمند
  • جذب اعتماد مخاطبین هدف و کاربران با راهکارهایی مانند نشان دادن رضایت مشتریان (اما نباید اغراق آمیز باشد)
  • برای تولید محتوای صفحه خود تنوع ایجاد کنید
  • استفاده از لایو و استوری یا هر امکانات به روز برای دیده شدن بیشتر را نباید از دست داد
  • ایجاد ترغیب برای خرید با ترفندهایی مانند تخفیف ویژه در بازه زمانی محدود
  • تعامل خود را با کاربران حفظ کنید
  • روندی منظم برای ارائه خدمات داشته باشید

موارد بالا از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌توان از آنها برای افزایش کسب درآمد در اینستاگرام استفاده کرد. باید توجه داشته باشید که کاهش اعتماد کاربران به یک پیج کاملا مساوی با کاهش فروش و درآمد است.

●کسب درآمد از اینستاگرام با برندسازی

برندینگ یا برندسازی در اینستاگرام راهکاری غیرمستقیم برای کسب درآمد است. معمولا در این روش در ابتدا شروع به معرفی خدمات می‌شود و در ادامه بازاریابی و فروش به افراد جذب شده آغاز خواهد شد. هدف از برندسازی در اینستاگرام وارد کردن کاربران به محیط کار اصلی و درآمد از آن طریق است. به ویژه زمانی که محصولی خاص از یک شرکت برای ارائه کردن وجود داشته باشد.

برای مثال برخی از صفحات اینستاگرامی برای جذب کاربران به سمت سایت فعالیت می‌کنند تا بتوانند بستر اصلی کسب و کار را به نمایش بگذارند. معمولا برندسازی روشی بسیار عالی برای کسب درآمد از اینستاگرام است. حتی این روش برای زمانی که شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام فیلتر می‌شوند نتیجه ماندگارتری را خواهد داشت. پس حتما برای ماندگاری و قدرتمندی صفحه خود یک سایت مطمئن راه اندازی کنید.

●کسب درآمد در اینستاگرام از طریق محبوب بودن!

منطقی که برای این راهکار وجود دارد این است که هر قدر چشم‌های بیشتری محتوای یک صفحه را دیده باشند، برندهای معروف و بیشتری سراغ آنها برای تبلیغ می‌روند. این یعنی درآمد بالا برای افرادی که محبوبیت بیشتری دارند زیرا آنها فالوورهای بیشتری دارند و بیشتر دیده می‌شوند.

به این روش اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گویند که با کمک تاثیرگذارترین افراد انجام می‌شود. این مورد گزینه‌های مانند بازیگران، خواننده‌ها و افرادی که کلیپ طنز می‌سازند و… را شامل می‌شود. حتی کسب و کارهای زیادی روی دیده شدن از طریق تبلیغ در صفحات آنها حساب باز می‌کنند.

چطور باید شروع به کار کرد؟

  1. راه اندازی حساب کاربری در اینستاگرام
  2. تعیین یک راهبرد مشخص و مطمئن با استفاده از مشورت گرفتن از افراد خبره یا بررسی راهبردهای آنها
  3. معرفی و ارائه حساب کاربری به بهترین نحو (استیو جابز: نحوه ارائه هر چیز اهمیت آنرا مشخص می‌کند)
  4. تولید محتوای ارزشمند، قوی و هدفمند
  5. نظم در ارائه خدمات و تعامل با مخاطبین

جمع‌بندی

به صورت جامع و تقریبا کامل در مورد کسب درآمد از اینستاگرام و فروش محصولات نکاتی را ارائه کردیم. باید در نظر داشته باشید که وجود روش‌های مختلف می‌تواند بسیار موثر در درآمدزایی باشد اما ماندگاری پیج در گرو اعتماد کاربران است. باید سعی کنید همیشه به روز باشید تا کاربران و مخاطبین هدف پیج خود را از دست ندهید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

۱۱ روش برای افزایش تعامل اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

آنچه در این پست میخوانید روش اول بهترین زمان پست گذاری خود را کشف کنیدروش دوم با استیکرهای استوری اینستاگرام…

بیشتر بخوانید

۲۲ تا از بهترین اپلیکیشن های ویرایش ویدیو در سال ۲۰۲۱

آنچه در این پست میخوانید ۱- چند اپلیکیشن برای ویرایش های سریعتر و راحت تراپلیکیشن هایی برای ویرایش های حرفه…

بیشتر بخوانید

۵ حقیقت درباره الگوریتم اینستاگرام

آنچه در این پست میخوانید آیا آماده اید که فرق واقعیت و دروغ را در مورد الگوریتم اینستاگرام بفهمید؟واقعیت اول:…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *